22 Ocak 2015 Perşembe

CİMCİK MANTISI






     MALZEMELER: 

  • un 
  • su
  • 1 yumurta 
  • tuz 
  • kıyma.. soğan..salca 
  • yoğurt 

    YAPILIŞI: 

  • kişi sayısına göre hamur göz kararıyla tutulacağı için tam ölçü veremiyorum, mantı hamuru gibi un..su..yumurta ve tuz ile biraz sert bir hamur yapılıp bir süre dinlendirilecek..
  • dinlenen hamur bezelere ayrılıp çok ince olmayacak şekilde un yardımı ile açılıp mantıdan daha küçük karelere bölünecek ve kurdele şeklinde ortadan sıkılacak yani çimdiklenecek. 
  • tum hamur bittikten sonra bol suda makarna gibi haşlanacak..

     ÜZERİ İÇİN:

  •   soğan ve kıyma az yağda kavrulup 1 kaşık salça, tuz, karabiber ilave edilerek pişirilecek.. 
  • servis ederken önce makarna , ortaya kavrulmuş kıyma, kenarlara da sarımsaklı yoğurt konup kızdırılmış tereyağ ile servis edilecek...

29 yorum:

Filiz Erkan FilizceYemekler dedi ki...

Çocukluğumun lezzeti, çökelekle yerdik... Ellerinize sağlık😉

çatlakkafe dedi ki...

ellerine sağlık,afiyet olsun

çatlakkafe dedi ki...

ellerine sağlık,afiyet olsun

çatlakkafe dedi ki...

ellerine sağlık,afiyet olsun

Emel YILMAZ AKAN dedi ki...

Ellerine sağlık hamarat sultan...
Afiyetler olsun.💟
Sevgilerimi bıraktım. 💟

sadecenaciye dedi ki...

ellerine sağlık kütahyada meşhurudr bu cimcik deriz ayrıca süzme yaoğurt bilre cimcik yoğurdu diye anılır.

Şeniz Akgündüz dedi ki...

Çok nefis görünüyor. Oldukça iştah açıcı.Ellerinize sağlık
http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

mehtap dedi ki...

hmm ellerinize sağlık, nefis..

Okul Anneleri dedi ki...

En sevdiğim yemek elinize sağlık

Küçük Kaşif dedi ki...

Amaniiiiinnn süper gözüküyor,ohhh misss:):)ellerinize sağlık:):)
http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

Nursevin Sönmez dedi ki...

bizde erişte hamurlarının kenarından çıkan hamurlarla yapıyoruz . ismi farklı tabii.Tatar mantı .
Yöresel isimlere bayılıyorum. tabiki yazarken karnım da acıktı.afiyetler olsun sizlere :)

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

çok güzel mantı olsun yeter ki ellerine sağlık

kendi modaniz dedi ki...

güselmiş

kendi modaniz dedi ki...

çok güzel gerçekten kadın giyim,elbise, abiye,kıyafet,
tunik,tesettür giyim,bayan giyim,etek,
elbise,moda,marka,trend,
viskon,vizon,şifon elbise,şifon tunik,
kreasyon,kayra,fuşya,ekru,
türban,günlük elbise,çocuk giyim,sexi iç giyim,
sexi çamaşır,fantezi,fantezi iç çamaşır,

nergis mevsimi dedi ki...

Annem de aynı bu isimle yapardı,adını görünce geçmişe gittim.Elinize sağlık.

Filiz Catalkaya Orhan dedi ki...

Ellerine saglik canim.. Bursaya geldigimde istiyorum...

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

Benimde annemler yapardı eskiden salma denirdi sanırım. Çok lezzetli oluyor ellerinize sağlık. SEvgiler

Beyhan Kadayıfçı dedi ki...

Mantının her türlüsü, çok lezzetli bence :) Eline sağlık olsun. Sevgilerle...
http://www.beyhaninmutfagi.com/

Kızsal Şeyler Blog dedi ki...

Ayy öğle yemeği saati yaklaştı karnım çok acıktı olsa da yesem :) ellerine sağlık sevgilerimle blogkizsalseyler

kendi modaniz dedi ki...


çok güzel gerçekten
kadın giyim,elbise,abiye,kıyafet, tunik,elbise,
moda,marka,trend,viskon,vizon,sexi iç giyim,sexi çamaşır,
fantezi,fantezi iç çamaşır,Güzellik Merkezi,Güzellik Salonu,Medikal Ayak Bakımı,
Ozon Tedavisi,Vücut Bakımı,Lazer Epilasyon,Cilt Bakımı ,Kalıcı Makyaj,
eticaret sitesi

Pelin Toy dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :)))
Bloğunuzu yeni keşfettim çok güzel bir blogunuz var. Takipteyim bana da beklerim :)).
http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

Ayşe Şanlı dedi ki...

Dilek Ablacım çok güzelmiş ben de deneyeyim. Mutfakta çok iyi değilim ama artık seni takip ederek kendimi gelistirim inşallah, bu arada ben Ayşe, Zuhalin kardeşi 👍💕✂👗

Birgün Belen 1acemiden dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık. Hele sosun çok olması :D www.acemiden.com

Selda DİLBER dedi ki...

ayyy harika görünüyor ellerinize sağlık...

Yağmur İpar dedi ki...

Kopardın beni. Ekrana yapıştım kaldım. of of canım bir çekti ki... Ellerine sağlık canım. :)

sevdicann dedi ki...

Çok iştah açıcı duruyor elinize sağlık..

sevdicann dedi ki...

Lütfen yayınlama..Bloğunu severek takibe aldım.Ben de beklerim. Beğenirsen takibe alırsın.Bol paylaşımlarda yorumlarda görüşmek dileğiyle:)Şimdiden teşekkür ederim.

kendi modaniz dedi ki...


çok güzel gerçekten kadın giyim,elbise, abiye,kıyafet,
tunik,tesettür giyim,bayan giyim,etek,
elbise,moda,marka,trend,
viskon,vizon,şifon elbise,şifon tunik,
kreasyon,kayra,fuşya,ekru,
türban,günlük elbise,çocuk giyim,sexi iç giyim,
sexi çamaşır,fantezi,fantezi iç çamaşır,
2.el makina,ikinci el makina,2.el makine,ikinci el makine,

eticaret sitesi

keten-helva dedi ki...

Yeterki mantı olsun, yeterki üzerinde sarımsaklı yoğurt olsun.Başka yemek istemem. Enfes bir görüntü.Ellerinize sağlık.Takibimdesiniz.Ben de beklerim:))

PRATİK SÜTLÜ TATLI

Sıcak yaz günlerinde yapabileceğiniz en kolay muhallebi MALZEMELER: 1 lt süt 1 bardak un 1 bardak seker 1 kutu krema vanilya meyve ...