İSLİM KEBABI VE NOHUT SALATASI--Ramazan Mutfaklarına Sihirli Eller Dokunuyor--

İSLİM KEBABI
MALZEMELER:

  • 4 adet patlıcan
  • domates-biber
  • kızartmak için sıvıyağ

KÖFTESİ İÇİN:

  • 400 GRAM kıyma
  • 1 büyük soğan
  • 1 dilim ekmek içi
  • karabiber-tuz-kimyon

SOS:

  • domates salçası-su

YAPILIŞI:

  • Patlıcanlar alacalı soyulup yarım santim genişliğinde boyuna kesilir tuzlu suda beklemeye alınır.
  • köfte yoğurulur ister ızgara ister tavada kızartılır. ( ben mini fırın tepsisine dizip ızgara yaptım)
  • daha sonra patlıcanlar iyice kurulanıp bol yağda kızartılır. 
  • Derin
  • bir  kaseye patlıcanlar karşılıklı yerleştirilir araya köfte konarak kapatılır fırın tepsisine yerleştirilir. 
  • Üzerlerine 1 dilim domates ve biber yerleştirilip kürdan ile sabitlenir, 
  • sos için salça sulandırılıp bir taşım kaynatılır ve fırın kabına dökülür, 
  •  eğer domates kullanacaksanız domates rendelenir az sıvı yağda öldürülür suyu eklenip kaba boşaltılır. 
  • 200 derecede pişirilir. 
                       NOHUT SALATASI
MALZEMELER  :  
  • haşlanmış nohut
  • maydanoz-dereotu-taze soğan-
  • közlenmiş kırmızı biber
  • zeytinyağı-limon-tuz
YAPILIŞI: 
  •  mümkünce geceden, değilse en az 2 saat önce haşlanmış nohutların üzerine zeytinyağı-limonsuyu ve tuzu karıştırıp kapaklı bir kapta buzdolabında bekletiyorum.
  • ,diğer tarafta yeşillikleri hazırlıyorum sosu çeken nohutlarla karıştırıp servis yapıyorum. 

Yorumlar

Merhabalar canım,
İnanılmaz lezzetli görünüyorlar...Ellerine sağlık. Bloğunu takipteyim bana da beklerim. Sevgilerimle,
Dilek hanım merhaba,islim kebabı nefis görünüyor..Benim de cumartesi günü gelecek misafirlerim için menümde var..Gold Master etkinliğinden dönüşünüz umarım yolunda gitmiştir:)))Bana da beklerim sevgiler..
Pembe Tatlar dedi ki…
Patlıcanlı lezzetler vazgeçilmezim ellerinize sağlık...
AsOrTiK dedi ki…
patlıcana bayılırım, islim kebabını da çok severim, sık sık yaparım. nohut salatasını deneyeceğim:) eline sağlık dilekçim.
sevgilerimle
assortiek dedi ki…
nohut salatasını merak ettim.sırrı zeytinyagda limonda bekletmektemi,deneyip görücez:)
Ellerine sağlık Adaşım iki tarifte çok lezzetli görünüyor..Hayırlı ramazanlar
Didem Kaçar dedi ki…
Güzel görünüyor canım çekti, hafta sonu iftar yemeğine islim kebabı tarifini mutlaka deneyecem. İnşallah beğenirler... Sonucunu söylerim artık:)
Didem Kaçar dedi ki…
Dün misafirlerime iftar için yaptım, lezetli oldu herkes çok beğendi. Tarifiniz için teşekkürler. Ellerinize sağlık...