PATATESLİ RULO BÖREK VE MUSKA BÖREK


http://dilekkmutfakta.blogspot.com/2009/01/patatesli-rulo-brek.html BU linkte tarifi daha önce yayınlamıştım favori böreklerim arasındadır muska şeklinde olanda aynı harçla yapılıp yumurta akı ve galete ununa bulanarak pişirilmiş hali.

MALZEMELER:
4 yufka
6-7 patates
1 su bardağı yoğurt
2 yumurta
yarım paket erimiş margarin veya sıvıyağ
beyaz peynir veya lor
tuz-karabiber-kırmızıbiber
YAPILIŞI :
-patatesler haşlanır,soyulur ve çatalla yada patates ezicisiyle biraz iri kalacak şekilde ezilir.
-yoğurt,yumurta,erimiş margarin veya sıvıyağ,tuz karabiber,kırmızı biber,ezilmiş beyaz peynir karıştırılıp ezilen patateslere ilave edilip harç hazırlanır.
-harç koyu olursa biraz sütle sulandırılabilir
-bütün bir yufka masaya serilir üzerine biraz sıvıyağ gezdirilip 2.yufka konur üzerine harçtan sürülür.
-3.yufka konup tekrar harç sürülür,4.yufkada konup harcın hepsi sürülüp 4 yufka birden rulo yapılır
-ortadan 2ye bölünüp dolaba kaldırılır hemen pişirilmeyecekse biraz donduktan sonra dilimlenip dondurucuda saklanabilir
-pişirilecekse en az 2 saat dolapta bekletilip dilimlenir tepsiye dizilip üzerine kaşar rendelenip fırınlanır
-acil durumlarda yenecek kadar dilimlenip yağda da kızartılabilir...
AFİYET OLSUUUNNNN..

Yorumlar

hayır sever dedi ki…
undefined "tanımsız demek" Bunun çözümü Ayarlar biçimlendirme tarih Damga biçim formatı yerini gün ay yıl şeklinde ayarlamanız olacaktır.

sonrası, post tarihinizi görürsünüz.
bir zamanlar çok uğraşmıştım, size kıyağım olsun.

bakalım başaracakmısınız, gözliyeceğim.
Gönülünce dedi ki…
Arkadaşım kahvaltıdan önce geldim açımmm ve bu böreklere bayıldımmm...Nefis olmuş ellerine sağlık...
Sevgiler...
sarımutfak-hande dedi ki…
harika oluyor biliyorum ellerine sağlık canım
sevgilerimle
Dilek Mutfakta dedi ki…
hayırsever bu kıyağını unutmayacağım:)))))
nanekokusu dedi ki…
merhaba canım,
börek denince akan sullar durur
ellerine sağlık bu börek benimde sevdiğim börekler arasındadır sevgiler selamlar kocaman öpüldün...
iPeK dedi ki…
Sevgili Dilek,ben yemek konularında beceriksizimdir.Sizler gibi hamarat insanlara hep özenmişimdir.Farzet5 çayına misafirin gelecek.(benim yapabileceğim)en basit-en kolay yapılabilecek bana 4 tarifini söylermisin.teşekkürler. sevgiler