10 Eylül 2016 Cumartesi

BAYRAM İKRAMLARI-- [ÖNERİLERİM]

KAKAOLU ISLAK KURABİYE:
 MALZEMELER:2 yumurta,1 paket yumuşak margarin,1/2 su bardağı toz şeker,4 yemek kaşığı kakao,1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya,alabildiği kadar un
ŞERBET:2,5 su bardağı su,2,5 su bardağı şeker, YAPILIŞI:malzemelerle kurabiye yapılır,200 derecede 20 dakika kadar pişirilir,bu arada şerbet yapılır ılınınca fırından çıkan kurabiyeler şerbete atılır 5 dakika kadar bekledikten sonra servis tabağına alınır istenirse hindistancevizi ekilir.

 BAHARATLI KURABİYE TARİF EN ALTTA


 KALMIŞ. BAYATLAMIŞ KEKLERİ KREMA İLE ISLATIP YUVARLAYABİLİR, ÇİKOLATA- KAKAO-HİNDİSTAN CEVİZİ GİBİ MALZEMELERE BATIRABİLİRSİNİZ




 HAŞHAŞLI ISLAK KURABİYE
  • 1  yumurta,
  • 1 çay bardağı şeker, 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 125 gr oda sıcaklığında margarin,
  • 4 yemek kaşığı kakao,
  • 1 paket vanilya 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • Aldığı kadar un. 
  • mavi haşhaş bulamak için
Şerbeti İçin:
  • 2 çay bardağı su,
  • 2 çay bardağı şeker.


MALZEMELER:
125 GR tereyağ veya teremyağ 
1 su bardağı sıvıyağ 
yarım çay bardağı sirke
1,5 kaşık tozşeker
1 tatlı kaşığı çörekotu 
1 tatlı kaşığı pulbiber 
1 tatlı kaşığı kavrulmuş susam(ben ekledim) 
1 tatlı kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı  silme tuz
1 pk kabartma tozu(ben susam-mahlep çeşnili kullandım)
1 yumurta (beyazı içine-sarısı üzerine )
1 tatlı kaşığı biber salçası(ben ekledim)
UN 
YAPILIŞI:
ALABİLDİĞİ KADAR UN İLE KULAK MEMESİ YUMUŞAKLIĞINDA hamuru yoğurup küçük kurabiyeler yaptım,yumurta sarısı sürüp susam ektim yağlı kağıt serilmiş  tepsiye dizip kızarana kadar pişirdim.

1 yorum:

Mavi Yazar dedi ki...

dilek haım bu bayramlık ikramlardan bende istiyorum :D

İFTAR İÇİN MENÜ ÖNERİLERİ

                             YAYLA ÇORBASI.. KARNIYARIK ..PİLAV...SU MUHALLEBİSİ                       ETLİ KURU FASULYE...BADEMLİ PİL...