2 Mayıs 2016 Pazartesi

SUSAMLI VE HAŞHAŞLI KURABİYE



içinde çıtır çıtır haşhaş ve susamlarla beni benden alan bu kurabiyeleri PEMBE CUPCAKE  görünce bayıldım vee direk denedim, tabii kiii sonuç mükemmel deneyin pişman olmazsınız..
MALZEMELER:
(Ölçüden 2 tepsi çıkıyor, ben yarım ölçü yaptım)

  • 250 gr tereyağ 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı haşhaş 
  • 1 çay bardağı susam  
  • 2 çay bardağı pudra şekeri 
  • 1 yumurta  
  • 1 paket kabartma tozu 
  • aldığı kadar un 

YAPILIŞI: 

  • öncelikle susam ve haşhaşı kavurup soğumaya bırakın 
  • diğer tüm malzemeyi kulak memesi yumuşaklığında yoğurup haşhaş ve susamı (iyice soğusun) ilave edin, 
  • elinizle yuvarlak veya uzun şekil verip bir ucunu çatalla bastırın
  • 180 derece fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirin 
  • kurabiyelerin bir ucunu eritilmiş çikolataya batırın 
  • afiyet olsun.....


Hiç yorum yok:

PRATİK SÜTLÜ TATLI

Sıcak yaz günlerinde yapabileceğiniz en kolay muhallebi MALZEMELER: 1 lt süt 1 bardak un 1 bardak seker 1 kutu krema vanilya meyve ...