26 Nisan 2014 Cumartesi

ÇİLEKLİ PASTA - ARKADAŞLARIMA İKRAMLARIM







30 Yıl sonra lise arkadaşlarımla toplanmaya başladık, onları evimde ağırlamak beni çok mutlu etti, tam da çilek mevsim gelmişken çilekli pasta yapmasam olmazdı:)))
bloğumda belki 5-6 tane çilekli  pasta tarifim vardır , hep aynı tarifi kullanırım ,beni mahçup etmez bir kez daha hatırlatmakta fayda var...

ÇİLEKLİ PASTA

MALZEMELER:  

  •    4 Yumurta  
  •    1 bardak toz şeker 
  •    1 bardak un

  • yarım bardak nişasta
  • yarım çay bardağı sıcak su
  • 1 pk kabartma tozu 
  • 2 kaşık KAKAO    
  • yarım pk bitter çikolata

KREMASI:
  • 3 BARDAK SÜT
  • 2 kaşık nişasta
  • 1 kaşık un
  • yarım bardak şeker
  • 1 yumurta sarısı 
  • 2 kaşık kakao-çikolata
YAPILIŞI:
  • --yumurta sarılarını ve beyazlarını ayrı kaplara koyup her ikisine de yarım bardak şeker ekledim ve iyice çırptım yumurta sarılarını çırparken yarım bardakta sıcak su ekleyip 2-3 dakika daha çırptıktan sonra yumurta beyazları ile karıştırdım  
  • daha sonra kuru malzemeleri ekledim çırpma teliyle iyice karıştırp 20 cm kelepçeli kalıpta 175 derecede yaklaşık 40 dakika pişirdim.
  • --kreması için önce şekerle yumurta sarısını çırpıp un-kakao ve nişastasını ekledim azar azar sütü ekleyerek karıştırıp pişirdim, 
  • altını kapattıktan sonra yarım paket bitter çikolata ekledim 
  • soğuduktan sonra istenirse yarım paket çırpılmış krem şanti eklenebilr kremaya .

                                           PATLICANLI GÜL BÖREK   



                                                 ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI  

 
                                                  ŞALGAMLI KUSKUS SALATASI  

 
                                                                HAŞHAŞLI BÜKME  


3 yorum:

Nursevin Sönmez dedi ki...

hepside çok güzel. 30 yıl sonrasıda :) sağlıklı nice yıllarınız olsun.
Ellerinize sağlık

Bir Kase Lezzet Ayşe Alkan dedi ki...

mmmmm nefis nefis elinize sağlık:)))
mutluluklar............

online mutfak dedi ki...

Siteniz çok başarılı ilgiyle takip ediyorum
Çay Makinesi
Çay Makinası
Sanayi Tipi Çay Makinası
Çay Kazanları

Kurban Bayramında Alınabilecek En Güzel Hediye

Kurban Bayramı ’nda sevdiklerinizi ziyaret ederken, yıllar boyunca kullanabilecekleri pratik bir hediye de vermeye ne dersiniz? Yalnız uyara...