AYVA TATLISI






Sevgili TİJEN  bloğunda yayınladığından beri aklım bu tatlıdaydı, en son pazar günü 5 ÇAYI'nda da yapınca dayanamayıp hemen pazara koştum ayvalarımı aldım sonuç harika bir ayva tatlısı denemeyen varsa hemen denesin diyorum, işte tarif:
  
MALZEMELER:  
6 Adet orta boy ayva
2 bardak su
5 bardak şeker
ceviz-kaymak
( ben 4 ayvadan yaptığım için şekeri 3 bardak kullandım suyu 1,5 bardak koydum)

YAPILIŞI: 
Ayvaları yıkayıp kabuklarını soyun ve ikiye kesin çekirdek yataklarını temizleyip tencereye dizin.  Üzerine suyu koyup  çekirdeklerin ve kabukların bir kısmını ekleyip 5 dakika kaynatın daha sonra şekeri ilave edip kısık ateşte yaklaşık 2 saat pişirin. Daha sonra servis tabağına alıp tencerede kalan jöleyi ortalarına paylaştırın, kaymak ve cevizle servis edin...AFİYET OLSUN

Yorumlar

zeymurancafe dedi ki…
bu ne güzellik böyle off ooof harika canım çekti mutfağa girmeliyim derhal ellerine sağlık sevgiler...
durutarifler dedi ki…
OFFF nefis olmuş gerçekten
Ellerine sağlık
Sevgiler
Necla Şölen dedi ki…
Dilek hanım sen hiç mutfaktan çıkma emi:=) Bu ne kadar güzel olmuşşş. Sabah sabah canım çekti. Ellerinize sağlık. Blogunu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle...
www.neclasolen.com
Aman da aman nasıl da güzel olmuş. Ellerine sağlık arkadaşım :)
Gönül dedi ki…
dileğimmmmmmmmmmmmmmmmmm bu neyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :(((( ellerine sağlık ekrandan yalanıp durdum sayende he.))))
Dilek Mutfakta dedi ki…
yorum bırakan elleriniz dert görmesin arkadaşlar, sevgiler...
Sema'dan Lezzetler dedi ki…
mmm harika olmuş elinize sağlık selam ve sevgilerimle.
Unknown dedi ki…
Canım arkadaşım nasıl sevindim ziyaretine hemen koştum geldim :)
Nefis olmuş tatlın bayılırım elleri
ne sağlık öpüyorum kocaman....
Gönülünce dedi ki…
Dilek bu nasıl bir görüntü tek kelime ile bayıldım harikaaaa...Ellerine sağlık canımmm...
Canım çekti çok, ellerine sağlık...