ÜZÜMLÜ BABAANNE KURABİYESİ




BİZİM evde en fazla rağbet gören kurabiyedir babaanne kurabiyesi, neden babaanne kurabiyesi  bilmem, belki de ben babaanne olacağım için böyle uygun gördüm:))))   Daha önce de tarifini yayınlamıştım bu defa üzümlü-cevizli-fındıklı ve frenk üzümlü yaptım benimki modern babaanne kurabiyesi oldu:)))
MALZEMELER:  

  •  3 yumurta (1 tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)  
  • 1,5 bardak toz şeker  
  • 1 bardak sıvı yağ  
  • 1 bardak yoğurt  
  • ceviz-fındık-kuru üzüm-kuş üzümü -yaban mersini
  • vanilya  
  • 1 paket kabartma tozu  
  • yarım çay kaşığı karbonat 
  • alabildiği kadar un
YAPILIŞI:  
Yumurta ve tozşeker çatal veya çırpıcı ile iyice çırpılır, yağ -yoğurt ve karbonat konup çırpmaya devam edilir, daha sonra un ve kabartma tozu birlikte elenerek eklenir en son unlanmış çerezler ilave edilip yoğurulur, hamur ele yapışan cıvık bir hamur olmalı, bir kase içine konan sıvı yağa eller batırılarak mandalina büyüklüğünde parçalar koparılıp elde yuvarlanıp tepsiye dizilir, üzerine yumurta sarısı sürülüp bol toz şeker serpilir 180 derecede kızarana kadar pişirilir.

Yorumlar

Nurşen Aksoy dedi ki…
Bayılırım,ellerine sağlık Dilekcim..Bence en güzel kurabiye..Afiyet olsun..
Ihlamurcum dedi ki…
Benim de en favori tariflerim, geleneksel olanlar. Elinize sağlık.
www.ihlamurcum.com
Sema'dan Lezzetler dedi ki…
Elinize sağlık. Nefis bir kuabiye rahmetli annem de üzümsüzünü yapardı :( sevgiyle..