KOKOSTAR TATLISI





şerbetlemeden önce
hindistancevizi ile yapılan her şeye bayılırım daha önce kurabiyesini denemiştim, Bahar hanımın bloğunda şerbetlisini görünce aklım kaldı http://cafeportakal.blogspot.com/2012/02/kokostar-tatls.html   şimdiye kadar nasıl denemedim diye de kendime kızdım muhteşem bir lezzet,hindistan cevizini seviyorsanız hiç durmayın hemen deneyin pişman olmazsınız.
MALZEMELER:
125 gram margarin (yumuşak)
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 yumurta sarısı
1 pk kakao  25 gr
yarım pk kabartma tozu
vanilya
1 fincan toz şeker
un  (yumuşak bir hamur olacak)
DOLGU MALZEMESİ
60 gr hindistancevizi
1 yumurta akı
ŞERBETİ İÇİN
2 bardak su
2 bardak şeker
1 dilim limon
YAPILIŞI
Şerbeti kaynatın ve ılınmaya bırakın
yumurta akı ve hindistancevizini karıştırıp dolgu malzemesini hazırlayın
yavaş yavaş un ekleyerek hamuru hazırlayın  
hamurdan cevizden büyük parçalar koparıp avucunuzda açtırıp ortasına 1 er çay kaşığı dolgu malzemesi koyun ve yuvarlayın,yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip 170 derecede fırınlayın. Fırından çıktıktan 5 dk sonra ılık şerbeti üzerine döküp dinlendirin.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Big Green Egg ile taş fırın lezzetinde pişirebilirsiniz.
Nurşen Aksoy dedi ki…
Mımmm..Dilekcim bu saatte bu tapılırmı..Nefis görünüyor...Bu tatalı tam oğluma göre Adanaya dönünce hemen yapıp yedireceğim..ellerine sağlık arkadaşım..sevgiler..
made in funda dedi ki…
BEN DE HEP YAPACAĞIM DİYORUM SONRA UNUTUYORUM.İLLAKİ YAPASIM VAR BUNLARDAN.NE DE ŞAHANE GÖZÜKÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
lezaiztarifler dedi ki…
Merhabalaaar yemekten büyük mutluluk duydugum ama Uzun zamandır yapmadığım bir tarif paylaşmıssınız..Ellerinize sağlık..
Adsız dedi ki…
Çok sevdim...Ellerine sağlık.. yazmalıyım tarif defterime bunu :)
çok tşk edeirm bu tarif için tam bir kurabiye canavarı olarak söyleyebilirimki pastanelerden en çok aldığım en sevdğim kurabiyelerden birsidir bu artık kendim yapıcam ne güzel :)
çoooook çok saol ..

İzlemedeyim.. ;)