VANİLYALI DONDURMA









BU aralar bu dondurmaya takmış durumdayız,daha önce de çeşitli dondurma tarifleri denemiştim genelde içerisinde çiğ yumurta oluyordu,bu tarif çok pratik ve masrafsız   tarif  için    tümayınmutfağı 'na teşekkürler.Ben  sade-çikolatalı ve şeftalili denedim ve 1 kilo sütten yapıp 2 farklı çeşit dondurma hazırladım.
MALZEMELER:  (ben 2 katını yapıp 2 kalıba döktüm)
yarım kilo süt
yarım su bardağı tikveşli kema
yarım su bardağı toz şeker
yarım yemek kaşığı pirinç unu
yarım yemek kaşığı buğday nişastası
1 pk vanilya
1 paket tek kullanımlık nestle salep( ben ekledim isteğe göre eklenebilir)
YAPILIŞI:
TÜM malzemeyi tencereye koyup çırpıcı ile  karıştırıp 10 dk bekletin.Daha sonra orta ateşte pişirin, Tercihen metal bir kaba döküp ılınmasını bekleyin dondurucuya kaldırın.Donmaya başlayınca yaklaşık 45 dk sonra çıkarıp kenarlarından başlayarak çatalla iyice karıştırın bu işlemi yarım saatte bir tekrarlayın 3-4 kezden sonra 5-6 saat donmaya bırakın,servisten 5-10 dk önce çıkarıp servis yapın.
ben yarısına meyve ekleyip yarısını sade yapıyorum

Yorumlar

Nurşen Aksoy dedi ki…
Dilekcim süpermiş bayıldım..makina olmadan yapılması çok keyifli..hemen denemem lzm..ellerine sağlık..sevgiler
durutarifler dedi ki…
Var ya tam bir bomba olmuştur eminim. Ben de denemek istiyorum ama uğraştırıcı geliyor. Tabii ki de daha sağlıklı
Ellerine sağlık
Sevgiler
zeynep dedi ki…
Ellerinize sağlık tarifi görünce bu yaz ne kadar az dondurma yediğimi hatırladım.Ev yapımı oldumu en güzeli değil mi..