PATLICAN DİZME ve FIRINDA PİLAV








birçok blogda patlıcan dizmeyi görünce daha fazla dayanamayıp yaptım,ee yanına pilav da lazım attım ikisini de yan yana fırına, malzemeler açık seçik görülüyor ama tarif vereyim.
MALZEMELER:
4 tane patlıcan
400 gr kadar kıyma
domates-biber
salça sos
YAPILIŞI:
patlıcanları alacalı soyup 1 er parmak genişliğinde doğradıktan sonra tuzlu suya koydum, diğer tarafta kıyma,ekmek,soğan ve baharatlarla birlikte köfteyi yoğurdum,1 köfte 1 patlıcan olacak şekilde tepsiye dizdim üzerine bir miktar sıvıyağla 2 kaşık salçayı  kavurup sıcak su ekleyip sos yapıp döktüm,folyo kapatıp 200 derecede yarım saat kadar pişirdikten sonra folyoyu açıp kızarmasını sağladım.
PİLAV İÇİN:
2 bardak pirinci 1 saat kadar önce sıcak tuzlu suya koyup beklettim,daha sonra soğuk su ile iyice yıkayıp tereyağ ile önce şehriyeleri daha sonra da pirinçleri biraz kavurdum ve fırın kabına döktüm, 3 bardak sıcak su ve tuzunu ekleyip fırına saldım.

Yorumlar

anne eli gibi dedi ki…
BENDE YAPAMAYALI BAYAĞI OLMUŞ,FIRSAT KOLLUYORUM,EN KISA ZAMANDA YAPAYIM:)ELİNE SAĞLIK...
Nurşen Aksoy dedi ki…
ELLERİNE SAĞLIK..DİLEKCİM..tABLO GİBİ GÖRÜNÜYOR...pİLAVI MERAK ETTİM,FIRINDA NASIL PİŞİYOR DİYE..DENEMEM LAZIM HEMEN..AFİYET OLSUN..SEVGİLER..
Adsız dedi ki…
hımmm ellerinize sağlık nefis görünüyor.sevgiler
çok lezzetli görünüyor..ellerine sağlık canımm..sevgiler