TARHANA -TURŞU







Bugün hava çok soğuk akşama sıcacık bir tarhana çorbasına kimse hayır demez sanırım,ee yanına turşu olmazsa olmaz ,tarhana yapmak için artık geç ama farkettim ki yayınlamamışım arşivimde kalsın istedim.
MALZEMELER:
1 kilo domates-1 kilo kırmızı yağ biberi
1 kilo yoğurt
4-5-tane kurusoğan
aldığı kadar un -tuz
1 tane küçük ekmek hamuru
DOMATES -BİBER SALÇASI
YAPILIŞI:
Öncelikle domatesleri ve biberleri doğrayıp az suda düdüklü tencerede haşlayıp kevgirden yada rondodan geçiriyorum hafif sulu bir salça elde ediyorum,buna vaktiniz veya malzemeniz yoksa direk domates-biber salçası karışımıda kullanabilirsiniz,soğanları rondodan geçiriyorum,yoğurt-tuz-istenirse baharat ve ekmek hamuru karıştırıp alabildiği kadar unla yoğuruyorum.

bu şekilde 1 hafta yada 10 gün hergün yoğurmak şartıyla mayalandırıp ekşitiyorum,daha sonra masamın üzerine bir bez örtüp hamurdan parçalar kapararak kuruması için seriyorum tam kurumasına izin vermeden 2 gün gibi hepsini rondodan yada makineden geçirip tekrar seriiyorum bu şekilde iyice kuruması gerekir yoksa böceklenir küflenir.daha sonra bez torbalarda muhafaza ediyorum.

Yorumlar

Gönülünce dedi ki…
Arkadaşım ne çokkk turşu yapmışsın sen buları yanlız tüketemezsinnn ben yardıma geleyim:)))Ellerine emeklerine sağlık canım...

Sevgiler...
Miskokulu Lezzetler dedi ki…
Ellerine emeklerine sağlık sağlıkla afiyetle yemek nasip olsun sevgiler....
ANNEMİNELİ dedi ki…
Canım; Yeni yılde herşey gönlünce olsun.Turşu ve tarhanaya bayılırım,ellerin dert görmesin, iyi günlerde sağlıkla yiyin....öptüm.....
Dilek Mutfakta dedi ki…
gönülcüm yaptığımda çok gibi geldi bana da ama şu an 1 kavanoz kaldı kış gelmeden turşular bitti,suyunu bile bardak bardak içiyoruz ama sana ayıracam merak etme...
NEŞELİ MUTFAK dedi ki…
Dilek elelrine sağlık.
Turşular çok güzel görünüyor ay bend ebayılırım turşuya o kadra çok yapıyorum ki arkadaşlar bayram ediyor:)
sevgilerimle