UNLU BÖREK



bu börek tarifini birkaç blog arkadaşımda gördüm ilgimi çekti, asıl tarif sanırım Sahrap Soysal'a aitmiş gerçekten nefis çıtır çıtır bir börek oldu,çokta bereketli mutlaka deneyin pişman olmazsınız:))
MALZEMELER:
3 yufka
1 su bardağı un
100 gr erimiş margarin -2 çay bardağı sıvıyağ karışımı
İÇ MALZEME:
3-4 haşlanmış patates
1 soğan rende
kırmızı biber-tuz
patatesler ezilir, soğan rendelenip az yağda hafif kavrulup patatesler ilave edilir,tuz ve kırmızı biberle tatlandırılır.
YAPILIŞI:
yufkanın 1 tanesi tezgaha serilir fırça yardımıyla heryeri sıvıyağ-margarin karışımıyla yağlanır tel süzgeçle heryerine un elenip ikiye katlanır tekrar yağ sürülüp un elenir düz tarafına hazırlanan iç bolca konup kenarlarıda kıvırıp sıkı olmayacak şekilde rulo yapılır,3 er parmak genişliğinde kesilip tepsiye dizilir diğer yufkalarada aynı işlem uygulanıp kalan yağ karışımı üzerlerine sürülüp fırınlanır.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Canım benim kıyır kıyır olmuş süper
ellerine sağlık bilsem çaya gelirdim.Mutlu hafta sonları öpüyorum...
Sevil Şahin dedi ki…
dilekcim ellerine saglık bizdede bu börege bereketli börek derler ismini hak ediyor demi :))
canım benim emegine saglık harika olmuş kokusu bana dek geldi
afiyet bal şeker olsun
dogada.blogspot.ru dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
dogada.blogspot.ru dedi ki…
Blogger GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Dilekçim bu böreği bende çok merak ediyorum ama kuru olur diye deneyemedim nışastalı bir tarif var buna benziyor nışasta sürülüp eritilmiş tereyağına batırılıp fırına veriliyor onu denedim o çok güzeldi sen deneyip beğendiysen eminim güzeldir ellerine sağlık görüntüsüde ne kadar güzel olduğunu belli ediyor zaten sevgiler canım
Pembe Tatlar dedi ki…
Gerçekten harika bir börek canım ellerine sağlık mutlu pazarlar...
Unknown dedi ki…
Bende bir kaç arkadaşta gördüm. Daha deneme fırsatı bulamadım. Elleine sağlık çıtır çıtır görünüyor.
made in funda dedi ki…
ye beniii diyor zaten.ellerine sağlık dilekçiğim..