KIRMIZI BİBERLİ KURABİYE


Yıllar önce annemin yaptığı tarifi bir kenarlarda kalmış bu kurabiye aklıma geldiğinde hemen yaptım çok severek yedik bayatlamayan hoş bir tarif, ben yarım ölçü yaptım 1 tepsi oldu.
MALZEMELER:
1 paket erimiş soğumuş margarin
1 su bardağı sıvıyağ
1 bardak limonsuyu-su karışımı
1 yumurta akı içine sarısı üzerine sürülecek
tuz
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
aldığı kadar un
susam
YAPILIŞI:
margarin eritilip biraz soğuması beklenir,limon suluysa yarım limon suyu sıkılıp üzerine su ilave edilir tüm sıvı malzeme karıştırılıp yavaş yavaş un eklenir ele yapışmayacak hamur kıvamına gelince merdaneyle yarım santim kalınlığında açılıp kalıpla kesilir tepsiye dizilip yumurta sarısı sürülür,susam ekilir 200 derecede pişirilir. kolay gelsin afiyet olsunnnn....

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Dilek'cim öncelikle iyi hafta sonları dilerim canım.
Kurabiyeler enfes beş çayı için alabilirmiyim,öptüm canım...
Adsız dedi ki…
Dilekcim biliyorum ben bu tarifi unutmuştum senin gibi ne iyi oldu hatırlattığın

ellerine sağlık
sevgilerr
SOFRAOZLEMİ dedi ki…
pastane kurabiyeleri gibi oluyorlar dimi .harikalar canım ellerine sağlık..
Adsız dedi ki…
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki…
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki…
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki…
selam.çayın yanına çok yakışır bu nefis kurabiyeler..elinize saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net
dilek dedi ki…
çok güzel olmuş kurabiyeler.
adaşım ellerine sağlık
görüşmek üzere...
Unknown dedi ki…
ellerine sağlık canım bayılırım baharatlı kurabiyelere.mutlu hafta sonları
Hemşerim bir kaç tanecik banada kalmıştır umarım görüntüye beyıldım...Ellerine sağlık nefisler...
Sevgiler...
kelebeklisaniyeler dedi ki…
Mmm kurabiyeler harika ellerine saglik...çayin yanina harika olur,aliyorum biraz yanima:))sevgiler...
yukivehobileri dedi ki…
kurabiyelerin çok güzel görünüyo bende yeni bi tarif arıyordum deniycem inşallah baklavada harika ellerine sağlık canım sevgiler
dogada.blogspot.ru dedi ki…
dilekçim bende sizleri çok seviyorum canım hiç bir şey için geç kalmış değilsin her zaman senin içtenliğini samimiyetini hissettim canım neredeyse 3 senedir beraberiz hep neşe dolu sıcacık sevgi doluydun sevgiler çok öpüyorum canım
elif dedi ki…
kurabiyeler çok güzel. bnede deneyeceğim en kısa zamnada..