BİCİ BİCİ MUHALLEBİCİ



yaz geldi,havalar çok sıcak artık hafif yaz tatlıları yapmanın tam zamanı bu yaptığım tatlı genellikle hatırlarsanız okul önlerinde satılırdı BİCİ BİCİ MUHALLEBİCİ diye bağırırlardı üzerinede bolca buz keserlerdi bizim evinde vazgeçilmez tatlısı çok sık yaparım ölçüsü falanda yok ama aşağı yukarı ölçüleri yazıyorum.
MALZEMELER:
muhallebi için: su ve nişasta
şerbet:şeker-su-kabuk tarçın-karanfil-gıda boyası
YAPILIŞI:
BİR BARDAK SU İÇİN 1 KAŞIK NİŞASTA HESAPLAYARAK DİKDÖRTGEN BÜYÜK BORCAMA 8 BARDAK SU-8 KAŞIK NİŞASTA İLE MUHALLEBİ YAPTIM VE ISLATILMIŞ BORCAMA DÖKTÜM,iyice soğuyunca muhallebi bıçakla küçük karelere bölünecek.şerbeti için 8-10 bardak kadar suyu şekerle kaynattım biraz gıda boyası koydum ayrı bir cezvede tarçın ve karanfilleri kaynatıp şerbete ekledim biraz kaynatıp kapadım aynı loğusa şerbeti yapıyorsunuz.Yerken dolapta iyice soğutulmuş kesilmış muhallebileri kaseye koyup üzerine şerbet döküyorsunuz ayrıca küçük buz kazıyıcınız varsa üzerine buzda kazıyın daha güzel oluyor.AFİYET OLSUUUNNN...

Yorumlar

SOFRAM dedi ki…
Of of bici biciler, meyve soslu tatlılar, tam yaz için hazırlanmış tatlılar, hem de çok hafif harika olmuş canım, soğuk soğuk ne güzel yenir, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle öpüyorum...
HÜLYA dedi ki…
merhaba canım sevgilerimle beraber etkinlik davetiyemide bırakıyorum kabul buyur olurmu...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
HUYSUZBALIK dedi ki…
Dilekkkkkkkkkkkkkkkkkkk öldürdün beni şimdi ben burda nereden bulucam bici biciyi. :( Ah memleketimmmmmmm....
anneminkizıyim dedi ki…
Merhabalar, ellerinize saglik, muhallebiniz cok güzel olmus, bizim orda buna Haytalya derlerdi. Rahmetli Büyükannem yazin buz gibi yapardi, icine buz ve gül suyu da ekleyerek ikram ederdi bizlere. Paylasiminiz icin tesekkürler, sevgiler....
made in funda dedi ki…
DAHA DÜN GECE AKLIMDAYDI,BİR YERLERDEN TARİF BULSAM DA YAPSAM DİYODUM ANCAK BU KADAR OLR YANİ.ÇOCUKLUĞUMUN EN GÜZEL ANILARI ARASINDA,MERSİNDE BOL BOL YERDİM DE ŞİMDİ TRABZONDA KİMSE BİLMEZZ.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.TARİFİ ALDIM EN KISA ZAMANDA YAPACAĞIM İNŞALLAH..
Hansa dedi ki…
Ya yazın gözünü seveyim her blgota limonatalar buzlu tatlılar dondurmalar.her yer serin serin ellerinize sağlık yaaaa:):):):
Hımmm yazın yemeyi sevdiğim en güzel tatlıdır...Görünce canım nasılda istedi şimdi...Nefis ellerine sağlık arkadaşım...

Sevgiler...
Adaşım elelrine sağlık.
bici bici muhallebicisi bizim okulun önünede gelirdi:)yoksa biz aynı okuldamıydık:)

sevgiyle kal
DİDEM ÖZCAN dedi ki…
Canımmmm,

Gerçekten pek cici bici olmuş bu muhallebi, ellerine sağlık.. Bu sıcaklarda pek iyi gider değil mi ama?

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler, öptümmm......
kelebeklisaniyeler dedi ki…
Merhabalar,etkinlik davetiyemi birakiyorum,beklerim,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...
made in funda dedi ki…
canım bicibiciyi yapmaya fırsatım olmadı,tatile de çıkıyoruz evde biraz yoğunuım.ama ilk fırsatta yapacağım.çok öptüm seni..
SeyyAh dedi ki…
Hanım söylediğinde dayanamam diye bakamamıştım... biraz zaman geçsin dedim... çocukken okul, ev önlerinde, seyyar arabaları ile çığırmalarını duyunca elde para varsa ne ala, yoksa önce eve sonra doğru bici biciciye.. Ne yerdik amma... Hatıralar canlandı gene...
Diğer tarifleriniz ise gene birbirinden güzel, hele lokumlu kurabiye..
Emek ve ellerinize sağlık...
Nice güzellikler yaşamanız dileği ile...
Adsız dedi ki…
ayyyyyyyy dilekçım yeni gördüm.beni anılarıma götürdün,icim cız etti,çok hoş oldum.sağolasın.tarifi
aldım.teşekkürler.
cerenimo
Adsız dedi ki…
BU KADAR GÜZEL Bİ MUHALLEBİYİ BÖYLE BERBAT TARİF ETMİŞKİ SANKİ SAYISAL SINAVI ÇÖZÜYORUZ YAPARKEN MUHALLEBİ MUHTEŞEM FAKAT ARKADAŞIN TARİF BERBAT KESİNLİKLE DENEMEYİN BEN DENEDİM AYNEN YAZDIĞI GİBİ YAZIK OLDU KAÇ KERE HEMDE
Adsız dedi ki…
BU TARİFTEN SONRA LÜTFEN DİLEK MUTFAKTAN ÇIKKKK
Çocukluğumda en sevdiğim şeydi ama piyasadan kalktı bu artık:(
arzu dedi ki…
hafif ve harika bir tatlı çocukluğumuzda okul önlerinde yerdik şimdi aklıma gelince çok çabuk yaptığım tatlı
Adsız dedi ki…
Concern Fresh Wind offers a construction investment for different tariff plans. Today , overcame the recent financial crisis, increasingly began to wonder how invest the money at interest . According to conclusions of many of the leading the best analysts, one of the most real estate investment . It is well known Everyone knows that the construction of less exposed to the risk of falling prices, in addition , construction has always been important and in demand, and will be in demand. Even the economic crisis did not recaptured removed the desire for people to buy their own property. Therefore, investment in construction will always remain relevant and profitable.

Fwit Biz: [url=https://fwit.biz]where to invest money[/url]
Adsız dedi ki…
Hiya very nice blog!! Guy .. Excellent .. Amazing .
. I'll bookmark your blog and take the feeds additionally? I am glad to search out so many useful information here in the post, we'd like work out extra techniques in this regard, thank you for sharing.
. . . . .

Here is my blog: petinellis