LAHANA SARMASI


mutfakta herşeyi yaparım diyen ben maalesef bu lahana sarmasını yapamıyorum ya da işime öyle geliyor.Canımız istediğinde hemen annemi arayıp valla günlerdir canım nasıl lahana dolması istiyor bi gelsende.... deyip annemi yollara döküyorum.ELİNE SAĞLIK ANNECİM dolmalar harika..
MALZEMELER:1 ortaboy lahana(üstü düz ortası yumuşak olacakmış) 250-300 gram yemeklik kıyma, 2 ortaboy soğan, 1 çay bardağı pirinç, 1 fincan pilavlık bulgur, 1 kaşık domates salçası, tuz,karabiber,pulbiber,kuru nane
SOS:2 kaşık kadar biber salçası,2 kaşık margarin
YAPILIŞI:lahananın ortadaki kök kısmı çıkarılıp büyükçe bir tencerede bütün olarak haşlanır,ılınınca yaprakları ayrılır sarılacak büyüklükte kesilir. içi için soğanlar yemeklik doğranıp tüm malzeme yoğurulur lahanalar tek teekkkk sarılır tencerenin dibine birkaç tane yaprak konup dolmalar dizilir,başka bir tavada margarinle salça kavrulup suyu konur kaynatılır tenceredeki dolmaların üzerine dökülür pişirilir.Yoğurtla servis yapılır.

Yorumlar

made in funda dedi ki…
mmm bayılırım lahana sarmasına.eline sağlık.mis gibi olmuş.
ss dedi ki…
dilekciğim merhaba mesajlarımı uzun süre okumadım adana tatiline gittim ve bazı sorunlar oldu aşure için not bırakmışsın kusura bakma ama aşureni bulamadım allah kabul etsin.yemeklerin harika görünüyor .öptüm
SOFRAM dedi ki…
Dilekciğim, şimdi gece vakti bu yapılırmı ama, çok severim lahana sarmasını, hem etlisini hem zeytinyağlısını,ne de güzel görünüyorlar, en kısa zamanda benim de yapmam lazım bu görüntüden sonra, anneciğinin ellerine sağlık canım, size de afiyet olsun, sevgiyle öptüm...
DİDEM ÖZCAN dedi ki…
Dilek'ciğim,

Bayılırım lahana armasına, yaprak sarmasına, kısaca sarma çeşitlerine:))

Anneciğinin ellerine sağlık,

Sevgiler...
dogada.blogspot.ru dedi ki…
Dilekçim annenin ellerine sağlık sarmalarıda ne güzel sarmış annelerimizin yaptığı herzaman en güzelidir zaten lahana sarmasınıda sevmeyen yok sevgiler hayırlı haftalar canım