ÇİĞ BÖREK

MALZEMELER:
3-4 bardak kadar un,tuz ve su (biraz gevrek olmasını isterseniz 1 kaşık sirke konabilir)
İÇ MALZEME:
300 gr kadar kıyma
2 ortaboy soğan rendesi
yarım çay bardağı su
tuz ve karabiber
kızartmak için bol sıvıyağ
YAPILIŞI:un,tuz ve su karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapılır biraz dinlenmeye bırakılır. Bu arada kıyma,rendelenmiş soğan,tuz ve karabiber su ilavesiyle yoğurulup iç malzeme hazırlanır.İç malzeme biraz cıvık olmalı koyulaştıkça su ilave edilmeli.Dinlenen hamurdan cevizden büyük bezeler hazırlanır ya da rulo yapılıp 2 şer parmak kesilerek bezeler yuvarlanır unlanmış zeminde merdaneyle 20 cm çapında açılıp iç malzeme konup yarım ay şeklinde katlanır.Bol kızgın yağda kızartılır.AFİYET OLSUUUNNNNN........

Yorumlar

Aynur dedi ki…
üffff ne zamandirda aklimda :)

en kisa zamanda yapicam :)

eline saglik nefis gözüküyolar

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com
Su siralar gozumun onunden gitmeyen borek. bir kez daha karsima ciktiysa bunu bir mesaj olarak mi almaliyim :) Anneannemin yaptigi puf boregine ne kadar da cok benziyor. Onlari yerken parmaklarimi da yerdim .
Disalce dedi ki…
annem ne çok yapardı eskiden....canım istedi şimdi...

ellerine sağlık canım..bana annemi hatırlattın.....

çok öpüyorum seni...
dogada.blogspot.ru dedi ki…
of offffffffff dilekçim canım benim bu böreklere dayanamıyacağım bekle geliyorum ellerine sağlık nefisssssssssss sevgiler canım
Adsız dedi ki…
canım ya her istanbula gittigimde
annem den istedigimiz ..
çig börek ve mantıdır..
ellerine saglık
çok güzel gözüküyor
annem hep göz kararı yapar
ölçüsü yoktur ..
ölçü vermen iyi olmuş
en kısa zaman da denicam
sevgiyle selamlıyorum
ilkayy
Dilek Mutfakta dedi ki…
gül ablacım her zaman beklerim buyur gel dolapta daha kızaracak börekler var hemen yapar yeriz..
Gönül dedi ki…
dilekcim ellerine sağlık çok güzel olmuş bende çok esverim çiğ börek....ama hiç yapmadım bugüne kadar...sevgilerimle öpüyorum kuşum...
Dilek Mutfakta dedi ki…
ilkayycım bende herşeyi göz kararı yapıyorum ama bu defa tarif yazabilmek için unu falan ölçtüm ama yinede göz kararı desek daha doğru..
ayşegül mutfakta dedi ki…
off harika olmuşş.. eline sağlık
Nilgün dedi ki…
Eline saglik canim tazecik sicak sicak olsada yesem...


SEVGILER
Adsız dedi ki…
Güzelim Dilek çayın yanına nefis. Kızım çok seviyor çig böreği senin tarifini ona geldiğinde deneyeceğim ve yorumunu allah izin verirse bildireceğim inşallah. Eline, yüreğine sağlık arkadaşım. GÜLÜM söylemişti fakat öbür adresi sanıyordum. Ne harika bloğ yapmışsınız süpersiniz hayran oldum. Ben çekiniyorum fakat burası çok özendirdi, bakalım cesaret edersem gülüm yardımcı olurum demişti meleğimizin yardımını bende isterim heralde. Selamlar Aleyna-Dilara
SOFRAM dedi ki…
Canım harikasın, ayran ve mis gibi çiğ börekler, harika duruyorlar karşımda ve ben yiyemiyorum, yapılırmı şimdi bu Dilek'ciğim, ellerine sağlık canım, yiyemesem de nefis olduklarını biliyorum, afiyet olsun canım, sevgilerimle...
sevgi dedi ki…
çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık
Harika olmuş çiğ börekler yanında da ayran hımm nefis ellerine sağlık canım...
Adsız dedi ki…
ellerine sağlık çok güzel olmuş bende yaparım sıkça
sevgilerr
Adsız dedi ki…
Çok severim.Ben tatar mahallesinde büyüdüm.Çocukluğumda yalnızca kıymasız olan kenarlarını yerdim.Sonra gurbete gidince ve çok uzun süreden sonra tesadüfen bulduğum börekçide yedikten sonra alıştım tümüyle yemeğe.Ellerinize sağlık.
hdidem95 dedi ki…
canım hayırlı cumalar güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle sevgiler öptüm bu arada bayılırım çi böreğe ellerine sağlık
Canım ellerine sağlık nefis görünüyor böreklerin

ayrıca güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.o kdara gezince hasta olunur tabii
çok şükür daha iyiyim

sevgiyle kal adşım ve hemşerim
Dilekcim, bekârken çok yapardım çiğ börekden. Yılaaaarr var ki ne yaptım nede yedim. Ellerine sağlık görünce Mazi Kalbimde Yara şarkısını söylemeye başlayıp Geçmişe özlem duydum :))) hadi bakalım afiyet olsun
Adsız dedi ki…
Bir türlü cesaret edip yapamıyorum e buralara bakıp avunuyorum işte ellerine sağlık
TATLI DİYAR dedi ki…
selam dilekk
öncelikle ziyaretin için teşekkür ederim her zaman beklerim...
çiğ börek nefisssssss
ellerine sağlık canım
inan ki bu börekle bir çok anımı hatırlattın
bir kez de bunun için teşekkürler
sevgiler
canım harikasın gecenin bu saatindegördüm (2.27)gezip bitiremedim bloğunu bile.Bazı tariflerini bilgisayarıma aldım bile lazım olur diye eline sağlık.ben de bloğuma beklerim.Ayrıca sana 2 sorum var:1.si ben şu şablonumu senin şablon aldığın siteye grip başka 2 şablon kopyaladım.Ama bir keresinde başka şablon koymak istemiştm nerdeyse elimdeki şablon ve kayıtlarımdan da yani bloğumda oluyordum oğlumun bloğunda.Nasıl değiştiriyorsun.Bazen xml hatası filan veriyor beceremiyorum ben.Olmuyor bazen bozuk çııyor şablon aldığım veya bloğuma koyamıyorum işte.Şimdi aldığım şablonu masa üstüne indirip vrüs için taradım.Şablonu kaydete gelip blogta yani bilgisayarımdan yüklüyorum ama ordaki eski şablonumda kaybolmasın diye ne yapmam lazım bana yardımcı olurmusun?
Birde şu tariflerin altında çıkan bunlarada bakın deyip başka tarif resimleri veriyorsun onları nasıl yapıyorsun?