ŞERBETSİZ UN HELVASI

BU HELVANIN TARİFİNİ CANIM ABLAM www.dogada.blogspot.com sitesinde görüp yapmıştım.orjinal tarif www.nihanintarifleri.blogspot.com a aittir.Nihancım helva süper çok teşekkür ederiz.
MALZEMELER
500 gram un
1 paket margarin veya 250 gr tereyağı(ben karışık kullandım)
1,5 su bardağı ince elenmiş pudra şekeri
1 Paket elenmis vanilya (isteğe bağlı)
YAPILIŞI
Oldukca geniş bir tencereye unun tamamını eleyin ve unu, un kokusu gidip, guzel kokular gelene kadar kavurun. Unu elemek, ve iyice kavurmak çok çok önemli. Un iyice kavrulduktan sonra, tencereyi ocaktan alın, kavrulmuş un iyice ılınsın. Ilındıktan sonra, yavaş yavaş elenmiş pudra şekerini ilave edin ve iyice karıştırın. Unun ılık olmasıda çok önemli, yoksa pudra şekeri topak olur. Pudra şekeri ve kavrulmuş un iyice özdeşleşsin. Genişce bir tavaya 1 paket margarini koy ve ocağa al. Aynı anda unla, pudra şekerinin olduğu tencereyide ocağa al. Margarini iyice kaynat, eriyen margarinden fokur fokur sesler gelecek, bu da cok önemli. Un ile pudra şekeri karışımı ise kısık ateşte olacak (kesinlikle yuksek ateş olmayacak), sürekli karıştırarak (sürekli karıştırmazsanız topak olur), unlu karışımın yeniden ısınmasını sağlamak gerekiyor. Un iyice ısındıktan sonra, margarinlerde iyice eriyip, kaynadıktan sonra, ocakları kapatın ve yağı kavrulmuş unla buluşturun. Burada tencereyi yere alırsanız, işiniz daha kolay olabilir. Kaşıkla iyice karıştırarak, yağ ve kavrulmuş unu iyice harmanlamanız gerekiyor. Bu işlemde çok önemli, un ve yağ iyice karışacak. Bu işlemden sonra, kaşıkla işiniz bitiyor. Elinize kalın bir mutfak eldiveni giyin ve üzerine iki tane sağlam poşet geçirin ve bağlayın. Hamur yoğurur gibi, tüm gücünüzle, karışımı iyice yoğurun. Bu işlemi çok acele yapmanız gerekiyor, burada zaman çok önemli, karışımın soğumaması gerekiyor, yoksa dağılır, çok çabuk şekilde karışımı yoğurup, yağlanmış tepsiye döşeyin. Fotoğraftaki kalınlıkta olacak, tepsiye döşediğiniz zaman. Daha sonra sıcağıyla, baklava dilimi gibi dilimleyin ve bu halde, 1 gün dinlendirin. Daha sonra servis tabağına alıp, istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.
GÜL ablacım tarifi olduğu gibi kopyaladım ince ayrıntılar çok güzel yazılmıştı, anlayışla karşılayacağını umarım.

Yorumlar

made in funda dedi ki…
çoook nefis olmuş.ye benii diyor.eline sağlık canım..
Gönül dedi ki…
dileğim ellerine sağlık harika olmuş..sevgilerimle..öpüyorum
dogada.blogspot.ru dedi ki…
dilekçim ellerine sağlık canım hakikaten çok güzel bir helva biz çok beğendik dediğin gibi biraz eller yenıyor ama değiyor nihaın ellerine sağlık bende nihandan kopyalamışım çok ince püf noktaları olduğu için afiyet olsun sevgiler canım
Dilek Mutfakta dedi ki…
Gül ablacım yaparken ellerim kıpkırmızı oldu 2 eldivenle bile, ama yerken süperdi hatta 1 gece bekleyemedik birkaç saat sonra yedik saray helvasına benziyor tadı
NiNo dedi ki…
canim afiyet seker olsun ellerine saglik begendigine denedigine cokkkkkk sevindim canim benim opuyorum
hdidem95 dedi ki…
çok nefis görünüyor helva ellerine sağlık canım hayırlı cumalar güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle öptüm sevgiler
Adsız dedi ki…
ellerine saglık canım çok güzel gözüküyor::)

ilkayy
DİDEM ÖZCAN dedi ki…
Dilek'ciğim,
Çok merak ettim, deneyeceğim hafta sonu...

Ellerine sağlık,

Kocaman sevgiler...
dogada.blogspot.ru dedi ki…
dilekçim canım bu ara biraz rahatsızım ziyaret edemezsem kusura bakmayın canım sevgiler hayırlı hafta sonları diliyorum