ÇİLEKLİ PASTA - ARKADAŞLARIMA İKRAMLARIM







30 Yıl sonra lise arkadaşlarımla toplanmaya başladık, onları evimde ağırlamak beni çok mutlu etti, tam da çilek mevsim gelmişken çilekli pasta yapmasam olmazdı:)))
bloğumda belki 5-6 tane çilekli  pasta tarifim vardır , hep aynı tarifi kullanırım ,beni mahçup etmez bir kez daha hatırlatmakta fayda var...

ÇİLEKLİ PASTA

MALZEMELER:  

  •    4 Yumurta  
  •    1 bardak toz şeker 
  •    1 bardak un

  • yarım bardak nişasta
  • yarım çay bardağı sıcak su
  • 1 pk kabartma tozu 
  • 2 kaşık KAKAO    
  • yarım pk bitter çikolata

KREMASI:
  • 3 BARDAK SÜT
  • 2 kaşık nişasta
  • 1 kaşık un
  • yarım bardak şeker
  • 1 yumurta sarısı 
  • 2 kaşık kakao-çikolata
YAPILIŞI:
  • --yumurta sarılarını ve beyazlarını ayrı kaplara koyup her ikisine de yarım bardak şeker ekledim ve iyice çırptım yumurta sarılarını çırparken yarım bardakta sıcak su ekleyip 2-3 dakika daha çırptıktan sonra yumurta beyazları ile karıştırdım  
  • daha sonra kuru malzemeleri ekledim çırpma teliyle iyice karıştırp 20 cm kelepçeli kalıpta 175 derecede yaklaşık 40 dakika pişirdim.
  • --kreması için önce şekerle yumurta sarısını çırpıp un-kakao ve nişastasını ekledim azar azar sütü ekleyerek karıştırıp pişirdim, 
  • altını kapattıktan sonra yarım paket bitter çikolata ekledim 
  • soğuduktan sonra istenirse yarım paket çırpılmış krem şanti eklenebilr kremaya .

                                           PATLICANLI GÜL BÖREK   



                                                 ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI  

 
                                                  ŞALGAMLI KUSKUS SALATASI  

 
                                                                HAŞHAŞLI BÜKME  


Yorumlar

Nursevin SÖNMEZ dedi ki…
hepside çok güzel. 30 yıl sonrasıda :) sağlıklı nice yıllarınız olsun.
Ellerinize sağlık
mmmmm nefis nefis elinize sağlık:)))
mutluluklar............