KREM KARAMELLİ KEK (KUDRETULLAH)






BİRKAÇ blog da  dikkatimi çekmişti özellikle karamelli tarifler beni çekiyor.  ben denedim beğendim,yapacaklara kolay gelsin.
MALZEMELER:
KEK:3 yumurta
         1 bardak toz şeker
         1,5 bardak un
         1 çay bardağı süt
         yarım çay bardağı sıvıyağ
         2 kaşık kakao
         1 pk kabartma tozu
         1 limon ya da portakal kabuğu rendesi
KREM.
          YARIM KİLO SÜT
          3 kaşık şeker
         4 yumurta  
         portakal ya da limon kabuğu rendesi
         vanilya
KARAMEL:
          YARIM su bardağı tozşeker  
YAPILIŞI:
--yarım su bardağı şekeri karamel yapın ve kalıbın dibine iyice yayın
--2 bardak sütle 3 kaşık şeker port kabuğu rende,yumurta ve vanilyayı çırpıp üzerine dökün
--kek malzemesini çırpıp üzerine dökün
--görüntü sizi korkutmasın pişince katlar ayrılacak
--kesinlikle kelepçeli kalıp kullanmayın
--kek kalıbını içerisinde 3 parmak kadar su dolu  olan tepsiye oturtup 175 derece de 35-40 dk yakın pişirin
--1 gece dolapta beklettikten sonra kenarlı bir servis tabağına ters çevirin
--çıkmazsa diye şüpheniz varsa kalıbı ters çevirmeden önce birkaç dk sıcak su da bekletebilirsiniz

Yorumlar

Unknown dedi ki…
ELLERİNİZE SAĞLIK :)
harika olmuş dilekciğim en kısa zaman da deneyeceğim :) ellerine emeğine sağlık .
Mutfakta ki Sevinç dedi ki…
Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor....♥
Nurşen Aksoy dedi ki…
Harikalar yaratmışsın..Dilekcim..Çok güzel bir pasta olmuş...sevgiler..
ihlamurcum dedi ki…
Nefis,ben bu tadı biliyorum.Arkadaşımda yemiştim, ama evde denemedim. Tarif olduğuna göre artık yapabilirim.
Nilgün Komar dedi ki…
buradan bakınca bir olağanüstülük seziyorum :) deneyince haber veririm
Betul dedi ki…
Merhaba kek malzemelerinde seker yokmu acaba? Birde krem le kek birbirine karismiyormu teşekkürler ..
Rosita Vargas dedi ki…
Estupenda receta me gusta,abrazos y abrazos
Dilek Mutfakta dedi ki…
BETÜLcüm uyarın için teşekkürler toz şekeri atlamışım 1 bardak olacak ekledim,ayrıca sıvı iken karışıyor ama pişince gördüğün gibi katlar ayrılıyor.
Betul dedi ki…
Bir Bursalı olarak sizi tebrik ediyorum . Ellerinize sağlık:)
Alyaminahome dedi ki…
süper görünüyor.Ellerinize sağlık.Bana da beklerim...
Nes-Kayfee / Nesli dedi ki…
Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor. Çok değişik bir tarif denemeye değer. Sevgiler
pınar doğan dedi ki…
Muhtesem gorunuyor eminim tadida oyledir. Ellerinize saglik. Banada beklerim