REÇELLERİM

vişne reçeli

böğürtlen reçeli


şeftali  reçeli





ahududu reçeli

            incir reçeli
 çilek reçeli
              portakal reçeli


reçelleri nasıl yaptığımı daha önce yazmıştım ama tekrar soranlar oldu tekrar etmekte fayda var diyorum.
MALZEMELER:
1 kilo meyve
1 kilo şeker
1 yemek kaşığı limon suyu  ya da
3-4 tane limon tuzu
YAPILIŞI:


meyveleri ayıklayıp, yıkayıp tencereye koyuyorum,üzerine şekeri ilave edip kısık ateşte şeker iyice eriyene kadar bekliyorum, şeker eriyip köpürmeye başlayınca ocağı açıp 10 dk yüksek ateşte kaynatıyorum limon tuzunu az sulandırıp ilave edip 5 dk daha (toplam 15 dk)  kaynatıp kapatıyorum.Sulu gibi gelebilir fazla kaynatıp reçelin rengini bozmayın bir süre sonra koyulaşacaktır.

Yorumlar

gamze dedi ki…
ellerinize sağlık çok güzel gözüküyorlar bende şeftali reçeli yapmayı düşünüyorum daha önce hiç yapmadım tadını çok merak ediyorum nasıl oluyor? siz nasıl yaptınız?
Fatosca Tadlar dedi ki…
canım benimde bu sene inanılmaz reçel yapasım var. Durup durup elime geçen meyveyi reçel yapıyorum:) Kışa hazırlık olsun bakalım...
Ellerine sağlık nefis görüntüler bunlar her biri pırlanta gibi parlıyor. Afiyetle tüketin inşallah.
Sevgiler,
bana da beklerim:)
AsOrTiK dedi ki…
dilek yemin ederim ağzımın suyu aktı:)) çok güzel görünüyor, lezzetinden hiç şüphem yok. çok, ama çok severim reçeli yemeyeye çalışıyorum, malum kilo problemi:)) yoksa evinden çıkmazdım, o reçelleri bitirene kadar:)) eline sağlık canım. afiyet bal şeker olsun.
öptüm seni