BOZA





kışın vazgeçilmez içeceklerinden BOZA,daha önce tarifini vermiştim tekrar hatırlatmak istedim ben marketlerden alınan bozalarda bu tadı bulamıyorum yapmasıda çok kolay deneyin memnun kalacaksınız,kolay gelsiiinnnn....

MALZEMELER:
yarım kilo pilavlık bulgur [ 2-2,5 bardak],
2,5 bardak şeker,
1 paket vanilya
1/2 çay bardağı mayalık boza yada 1 parça kuru ekmek
YAPILIŞI:bulgurlar tel süzgeçte iyice yıkandıktan sonra bir gece ılık suda şişmeye bırakılır, ertesi gün iyice yumuşayana kadar kaynatılır suyu azalırsa sıcak su ilave edilir,istenirse düdüklü tencerede 15-20 dk haşlanabilir biraz soğuyunca tel süzgeçten kaşık yardımıyla geçirilir.Bu aşamada 1 çay bardağı eski boza yada ekmek parçası hiçbiri yoksa yarım pk yaşmaya ve 5-6 kaşık şeker konup ılık bir yerde 2 gün ekşitilir.BU arada birkaç kez karıştırılır yoksa taşar,tadı istenilen kıvama geldiğinde kalan şeker ve vanilyası konur koyulaşmışsa ılık su eklenir şekeri isteğe göre ayarlanır şişelere konup buzdolabında saklanır. Tarçın ve leblebiyle servis yapılır.(mayalama işlemi cam veya porselen bir tencerede yapılırsa daha iyi olur.) Bu tarifle 3 kilo kadar boza çıkıyor..

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Canım benim günaydın valla evde boza yapmak çok meşakkatli bir iş ama çokkkkkk severim.Ellerine sağlık öptüm...
boza içmedim faha önce yada içtim ama çok uzun zaman önceydi tadını bile hatırlamıyorum :)

ellerinize sağlık :)

pekde güzel anlatmışsınız
sarımutfak-hande dedi ki…
hiç evde denemedim güzel görünüyor ellerine sağlık cnm
Adsız dedi ki…
dilekcim cok guzel gorunuyor.ellerine saglik.beni turkiyedeki eski gunlere goturdun.gece gec vakit bozaciiiiiii diye gecerdi kapimizin onunden.kabini kapan kosardi boza almaya. bozaci gecsin diye beklerdik.elerine saglik selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com